fallback

Huawei отложи премиерата на новия си лаптоп

Причината за това е поставянето ѝ в черния списък на САЩ, обясниха от компанията

11:25 | 12.06.19 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайският технологичен гигант Huawei отмени пускането на новия си лаптоп на пазара в резултат от забраната да прави бизнес с американски доставчици, пише CNBC.

Това е първата премиера на продукт, от която компанията се отказва заради това, че е поставена в черния търговски списък на Съединените щати, ограничаващ достъпа ѝ до американски технологии.

Главният изпълнителен директор на подразделението на Huawei за потребителски продукти Ричард Ю коментира пред CNBC, че фирмата е била планирала да пусне нов продукт от серията Matebook. Той не разкри на коя дата е трябвало да се случи това, но вече е взето решение продуктът да бъде задържан за неопределено време.

Той твърди, че поставянето на компанията в черния списък на САЩ, който ограничава американски компании да продават продукти и услуги на САЩ, е причина за решението, за което първо писа The Information.

„Не можем да доставяме персонални компютри“, коментира Ю, допълвайки, че ситуацията е „жалка“.

Запитан дали лаптопът може да бъде пуснат по-късно, Ю посочва, че „зависи от това колко дълго ще сме в черния списък“. Той признава, че, ако Huawei остане в списъка дълго време, лаптопът няма да може да излезе на пазара.

Huawei разчита на американски технологии за голяма част от своите потребителски продукти. Нейният висок клас Matebook X Pro работи с операционната система на Microsoft Windows и ползва чипове на Intel.

Телекомуникационният гигант е взел мерки, за да се опита да смекчи последиците от поставянето му в черния списък, включително се твърди, че има на склад ключови компоненти. Освен това работи по собствена операционна система, която по думите на Ю може да бъде пусната в началото на следващата година в Китай. Huawei изработва основните процесори за своите смартфони, но все пак разчита на американски технологии за други части от устройствата.

Най-големият бизнес на Huawei традиционно е бил в продажбата на телекомуникационно оборудване. Но през 2018 г. бизнесът с потребителски стоки, който включва смартфони, лаптопи и носими устройства, стана най-голямото звено по приходи.

Въпреки че по-голямата част от средствата на това подразделение идват от смартфони, компанията твърди, че иска да стане един от най-големите производители на персонални компютри в света.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:19 | 13.09.22 г.
fallback